Indlæringsproblemer

Foto Marlene Lilienhoff

Indlærings kinesiologien er en afbalanceringsform som står for indlæring gennem bevægelse.

På baggrund af den viden man har om hjernens funktioner, udarbejdes der et hjemmearbejdsprogram, der er individuelt i forhold til de problemer barnet eller den voksne har.

Hjemmearbejdsprogrammet kan resultere i forbedringer og fremgang på følgende områder:

Akademisk – Læsehastighed, opfattelse, forståelse når barnet lytter, skrivefærdigheder og evnen til at huske.

Adfærd – Mere ro i kroppen, bedre koncentrationsevne, selvtillid og selvrespekt.

Motorisk/fysisk koordination – Koordination af grov- og finmotorik.

Gennem muskeltesten arbejder kinesiologen med det, der er i den højeste prioritet i forhold til barnets problemer, eller hvis det er voksne med indlæringsproblemer. Der udarbejdes altid et hjemmearbejdsprogram med bestemte motoriske øvelser og bevægelsesmønstrets danner basis for terapien. Indlæringskinesiologien arbejder ud fra at forudsætningen for, at lære optimalt er, at vore to hjernehalvdele lærer at arbejde sammen. Hvis dette ikke er tilfældet bliver indlæringssituationer en stadig kamp.

Ved børn er behandlingen altid i et tæt samarbejde med mor eller far.

Læs mere om indlæringsproblemer Odense

Alternativ behandling Kerteminde

Giv mig et kald