Kinesiologi

Hvad er kinesiologi

Kinesiologi er en behandlingsform der skaber bedre balance, både fysiske, følelsesmæssige, mentalt og spirituelt.

Kinesiologi er en behandlingsmetode der sætter det enkelte menneske med dets krop, følelser tanker og vaner i centrum. Mennesket ses som en helhed, hvor krop, kemi, tanker og energi gensidigt påvirker hinanden.
Hvis livsenergien flyder frit, er kroppen i balance. Hvis energien er blokeret eller i ubalance, mærker vi det i form af træthed, andre symptomer, fysiske smerter eller sygdom. Dette kaldes indenfor kinesiologien for ubalancer. Kroppens celler husker alt hvad vi oplever, og ved hjælp af muskeltesten afdækkes kroppens højeste prioritet og det som kroppen har behov for, at der arbejdes med ved behandlingen.

Alle afbalanceringer er individuelle, da der altid tages udgangspunkt i de symptomer som du kommer med, og det du har behov for at der behandles for.

Det du kan opnå, med behandlingen er at dine symptomer aftager, du vil opleve, at du får øget energi, energimæssige blokeringer fjernes, kroppens evner til at helbrede sig selv sættes igang. Du får øget indsigt i og bevidsthed om dine egne indre ressourcer, funktioner og reaktioner.

Kinesiologien er udviklet af amerikanske kiropraktorer i 1960erne og metoderne er stadigvæk i udvikling.

Foto Marlene Lilienhoff

Kinesiologien er udviklet af amerikanske kiropraktorer i 1960erne. Kiropraktor George Goodherat arbejdet til daglig som kiropraktor og med kroppens anatomi, fysiologi og viden om at kroppens at kroppens hjerne, muskler, organer er forbundet med nerverne. Han fandt ud af at kombinere den vestlige verdens viden med den østlige verdens viden om kroppens meridianbaner, energibaner, akupunkturpunkter, organer og hjerne. En anden kiropraktor John F. Thie videre udviklet systemet kropsafbalanceringen (Touch for Health) som i dag bruges over hele verden, og metoderne er stadigvæk i udvikling.

Jeg er medlem af foreningen af Danske Kinesiologer

Del gerne :o)