Kostvejledning

Går du rundt med tanker om at ændre på din kost, det kan være i forbindelse med et vægttab, symptomer fra din krop, en nyopdaget sygdom eller ønsker du kostvejledning i forhold til sport eller motion.

En grundig og kompetent kostvejledning kan hjælpe dig til en bedre hverdag.
Kontakt mig gerne på tlf. 25 77 48 47 hvis du vil vide mere om, hvad en individuelt udarbejdet kostplan kan gøre for dig.

Der arbejdes med hvad der er din egen indre motivation til at ændre på din kost, det er vigtigt at finde den indre motivation for at opnå dit mål.

Der tages udgangspunkt i det eller de mål der er vigtige for dig at opnå, så ønsker du en kostplan i forbindelse med et vægttab eller ændring af kost på grund af symptomer eller sygdom, så arbejdes der i behandlingen videre med dette.

Kinesiologien tager udgangspunkt i det hele menneske, der arbejdes under behandlingen med det som er i højeste prioritet for dig. Der arbejdes med de ubalancer der er blokeret i forhold til at ændre din kost. Din krop og dine celler ved godt hvad der er det vigtigste, der skal arbejdes med for at ændre din kost og skabe en god hverdag for dig.

Kostvejledning

Der er i dag mere og mere fokus på hvor vigtig vores kost er i forhold til vores sundhed og sygdomme. Mad er en vigtig faktor når det handler om at forblive sunde eller undgå sygdomme.

Kosten er kroppens vigtigste brændstof og den rigtige kost kan styrke din sundhed, den forkerte kost kan forværre din vægt, eller dine symptomer og din sygdom.

Under behandlingen tages der udgangspunkt i at sammensætte en optimal kostplan til dig. Der arbejdes med en større bevidsthed om at spise gode råvarer og gerne økologiske.

Kostplanen tager udgangspunkt i det du kan lide, men det er vigtigt at spise en kost der består af :

Mange grønsager, lidt frugt og bær, krydderurter, fuldkornsprodukter, fisk, æg, fjerkræ, syrnet mælkeprodukter, bælgplanter, nødder og frø og gerne økologisk.

Under behandlingen er der også fokus på, om du har behov for vitaminer og mineraler.

Sundhed begynder inde fra og kosten er en vigtig del af vores sundhed.

Del gerne :o)