Spændingshovedpine

Har du behov for behandling, fordi du ofte oplever spændingshovedpine, er du træt af at tage medicin for det, som måske alligevel ikke har den ønskede virkning, du har brug for, vil du gerne prøve en alternativ behandlingsform, så er kinesiologi et oplagt valg.

Ring og få en snak eller bestil tid på tlf. 25 77 48 47.

Jeg behandler også spændingshovedpine på min klinik i Odense.

Spændingshovedpine er den mest almindeligste form for hovedpine, har du også andre symptomer, det kan være spændinger i musklerne i nakke, pande, tindinger eller kæberne. Det kan også være, at du føler dig stresset eller har andre symptomer. Dine symptomer vil kinesiologen tage udgangspunkt i ved behandlingen.

Din krop og din underbevidsthed ved godt, hvad der skal arbejdes med i forhold til din spændingshovedpine, kroppens celler husker alt. Kinesiologien arbejder ud fra et holistisk menneskesyn, mennesket ses som en helhed, hvor krop, kemi, følelser, tanker og energi gensidigt påvirker hinanden.

Spændingshovedpine

Hvis livsenergien flyder frit er kroppen i balance, hvis energien er blokeret, mærker vi det i form at træthed eller andre symptomer, det kan være spændingshovedpine, det er det, kinesiologien kalder for ubalancer, og det er ubalancerne der genoprettes, derved kommer energien til at flyde fri dine symptomer aftage, og det giver dig mere energi, overskud og livsglæde til andre ting i livet.

Kinesiologen arbejde med at finde årsagen til din spændingshovedpine, når man finde årsagen og behandle ubalancen sættes der en selvhealings processen i gang.

Hvad kan du selv gøre, du kan udspænde dine muskler, overveje om det skyldes dine arbejdsstillinger, eller at du sidder for længe foran en computer, dyrke jævnligt motion, drikke rigelig med vand. Regelmæssig søvn kan have en lindrende effekt.

Se også migræne hovedpine.